MMJ może uratować państwa przed kosztami związanymi z kovid-19

11 grudnia 2021

MMJ może uratować państwa przed kosztami Covid-19

Posted by Lori Ann Reese on 09/22/2020 in Aktualności

Zaktualizowano 24 września 2020. Treść medyczna zweryfikowana przez Dr. Joseph Rosado, MD, M.B.A, Chief Medical Officer

W 2020 roku, rynek medycznej marihuany w zalegalizowanych stanach odnotował bezprecedensowy wzrost. Niektóre stany zgłosiły sprzedaż medycznej marihuany na poziomie 70+ milionów dolarów w ciągu trzydziestu dni. Stany MMJ, takie jak Kolorado, odnotowały rekordową sprzedaż. Stany, w których marihuana jest używana przez osoby dorosłe (rekreacyjnie) i medyczna marihuana, odnotowały najbardziej znaczący wzrost sprzedaży. A co za tym idzie, zwiększone wpływy z podatków.

Znaczna część wzrostu sprzedaży medycznej marihuany w całym kraju była odpowiedzią na pandemię. Pacjenci w wielu stanach obawiali się, że kryzys zdrowotny Covid-19 zakłóci pracę kultywatorów i przetwórców. I że wystąpi niedobór medycznej marihuany. Strach, który był uzasadniony. Kto myślał, że papier toaletowy i drożdże znikną ze sklepowych półek?

Zamiast ograniczonej produkcji i dystrybucji produktów z medycznej marihuany, przemysł w zalegalizowanych stanach nabrał rozpędu, aby zaspokoić popyt. W konsekwencji, stany (w tym te z bardzo nowymi programami MMJ) odnotowały wzrost przychodów z podatków w idealnym momencie, kiedy stanęły w obliczu eksplozji kosztów opieki zdrowotnej i administracji zdrowotnej z powodu Covid-19.

Ponieważ pandemia trwa nadal, wiele osób spekuluje, czy wpływy z podatków od zalegalizowanej medycznej marihuany pomogą finansowo ratować stany. Dodatkowe podatki nie mogą zaszkodzić, w czasie gdy koszty opieki zdrowotnej pogrążają budżety państw.

Czy to wystarczy, aby uratować stany przed ekonomicznymi skutkami kryzysu zdrowotnego? I czy koszty publicznej opieki zdrowotnej, które wzrosną w związku z Covid-19, skłonią inne stany do wprowadzenia legalizacji medycznej marihuany? Przyjrzyjmy się niektórym z rekordowych trendów sprzedaży w sektorze marihuany w 2020 roku.

Dwie ścieżki do legalizacji MMJ dla stanowych ustawodawców

W momencie pisania tego tekstu, 34 stany i Dystrykt Kolumbii zalegalizowały medyczną marihuanę. Siedemnaście (17) z tych stanów zalegalizowało ją w drodze obywatelskich inicjatyw wyborczych. Mieszkańcy zostali poproszeni o oddanie głosu na "pytanie stanowe" dotyczące legalizacji marihuany. Jeśli większość mieszkańców stanu poparła inicjatywę wyborczą, była ona legalizowana. Medyczna marihuana stała się dostępna dla pacjentów (średnio) około jednego (1) roku później.

Szesnaście (16) stanów zalegalizowało medyczną marihuanę poprzez bezpośredni proces legislacyjny. Oznacza to, że projekt ustawy lub akt prawny, który rozpoczął dekryminalizację i legalizację medycznej marihuany został wprowadzony i uchwalony przez ustawodawców. Gdyby ustawy dotyczące medycznej marihuany w tych stanach nie powiodły się, trafiłyby na karty do głosowania publicznego.

Stany, w których medyczna marihuana jest zalegalizowana dla uprawnionych pacjentów to Alaska, Arizona, Arkansas, Kalifornia, Kolorado, Connecticut, Delaware, Floryda, Hawaje, Illinois, Luizjana, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Missouri, Montana, Nevada, New Hampshire, New Jersey, Nowy Meksyk, Nowy Jork, Północna Dakota, Ohio, Oklahoma, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, Utah, Vermont, Washington, Washington D.C., i Zachodnia Wirginia.

W każdym z tych stanów legalizacja medycznej marihuany nie była łatwa. Nieważne jak bardzo wyborcy popierali ten nowy krok. W rzeczywistości, ustawodawcy stanowi w prawie każdej z zalegalizowanych obecnie jurysdykcji musieli pokonać przeszkody ze strony grup interesu społecznego. Organizacje sprzeciwiające się legalizacji marihuany. A kiedy w ustawodawstwie stanowym doszło do impasu, decyzja została odłożona do głosowania przez mieszkańców.

Jaka jest średnia liczba pacjentów zarejestrowanych w nowym programie medycznej marihuany?

Nowe dane zostały udostępnione przez Marijuana Policy Project w lipcu 2020 roku. Regulatorzy Departamentu Zdrowia (DOH) w każdym stanie byli zaniepokojeni, że legalizacja spowoduje przytłaczającą liczbę nowych pacjentów.

Szacowana populacja wszystkich obywateli mieszkających w stanach, w których medyczna marihuana jest zalegalizowana, wynosi 224 887 997. Całkowita liczba zarejestrowanych pacjentów w amerykańskich programach medycznej marihuany wynosi 4,375,822. Zaokrąglając w górę, jest to około 2% skumulowanej populacji w każdym stanie.

Źródło Web 2020: Marijuana Policy Project

2% zapisów to nie jest masowy popyt, którego spodziewały się niektóre przeciwne grupy i organizacje. W rzeczywistości, niska liczba pacjentów może być postrzegana jako sukces i odpowiedzialne zarządzanie programami medycznej marihuany. Że istnieją niezbędne kontrole i równowagi, aby zapewnić, że tylko wykwalifikowani pacjenci otrzymują karty medyczne.

Które państwa prowadzą najbardziej udane programy MMJ?

Czy masz wrażenie, że ostatnie stany, które jeszcze nie zalegalizowały, mogą siedzieć z założonymi rękami i obserwować zwycięstwa i porażki tych, którzy przyjęli program jako pierwsi? Nie tylko jak działają programy medycznej marihuany, ale jak są opodatkowane, i jaki wpływ ma opodatkowanie na ogólną sprzedaż.

Istnieją trzy stany, które odnotowują wzrost sprzedaży medycznej marihuany (i wpływów podatkowych):

1. Kalifornia przoduje w sprzedaży marihuany

Ile marihuany może sprzedać państwo w ciągu trzydziestu (30) dni? Cóż, w lipcu 2020 roku sprzedaż marihuany w Kalifornii przekroczyła 348 milionów dolarów. Nie za bardzo shabby dla programu marihuany i rynku rekreacyjnego, który został zalegalizowany dopiero od 2018 roku. Rynek ten był wstępnie ugruntowany przed legalizacją. Weź więc pod uwagę, że Kalifornia mogła dostać (dyskretny) head-start na swoim zielonym rynku.

W pierwszym roku legalizacji, Kalifornia "tylko" przyniosła 100 milionów dolarów w sprzedaży marihuany. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku, był tylko jeden miesiąc (styczeń), w którym zakup marihuany w Kalifornii przyniósł mniej niż 300 milionów dolarów. I to był styczeń 2020 r. Kiedy mieszkańcy Kalifornii kupili tylko 299 milionów dolarów produktów z konopi indyjskich.

2. Kolorado bije nowy rekord "High

W lipcu odnotowano sprzedaż marihuany (rekreacyjnej i medycznej łącznie) w wysokości 200 milionów dolarów. Był to niewielki wzrost w stosunku do sprzedaży z czerwca 2020 roku, która wyniosła 199 milionów dolarów. Kolorado było jednym z pierwszych stanów (pozostając w tyle za Kalifornią), który zalegalizował marihuanę. Ustawodawstwo zostało uchwalone w 2012 roku w Kolorado.

Jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy na temat sprzedaży marihuany w Kolorado jest to, jak są one powiązane z rozwijającym się przemysłem turystycznym. Od 420 wycieczek po hotele, restauracje oferujące menu z dodatkiem marihuany i ośrodki odnowy biologicznej. Podczas gdy wszystkie inne stany zastanawiały się, jak skutecznie uruchomić programy MMJ, Kolorado stało się gorącym miejscem na wakacje z trawką. Nie jest to zła strategia w ogóle.

3. Illinois Makes a Comeback: Od niedoboru trawki do rekordowej sprzedaży

Niedobór marihuany w Illinois? To się stało, a stan doświadczył dużego problemu. Kiedy omawiamy wspólne problemy, które doświadczają stany z ustawodawstwem i "roll-out" programów medycznej marihuany, Illinois jest świetnym przykładem.

Widzicie, inne stany pozwalają medycznym dyspensariuszom, którzy są zintegrowani pionowo (uprawiają, przetwarzają, produkują i sprzedają detalicznie), mieć przewagę. Mogą one rozpocząć uprawę marihuany na kilka miesięcy przed rozpoczęciem sprzedaży detalicznej. Illinois nie pozwoliło, aby tak się stało. A kiedy marihuana do celów rekreacyjnych (dla dorosłych) została zalegalizowana, nie było wystarczającej ilości trawki dla pacjentów.

Kiedy brakuje marihuany, dyspensariusze nie mogą wybrać dostawy, aby zaspokoić popyt. Nielegalny jest transport marihuany przez granice państwa. Jest to przestępstwo, nawet jeśli dyspensarium jest siecią korporacyjną, ze szklarnią znajdującą się w pobliskim stanie.

Tak więc, kiedy w Illinois zabrakło marihuany, pacjenci bardzo się zdenerwowali. Lek, którego potrzebowali, nie był dostępny. Musieli cierpliwie czekać na uprawę przez plantatorów w stanie. Popularne odmiany nie były dostępne. A posiadacze kart medycznych w Illinois czuli, że muszą "konkurować" z dorosłymi konsumentami.

Stan odbił się od dna. Lipiec 2020 roku był kolejnym miesiącem, w którym Illinois odnotowało sprzedaż marihuany rekreacyjnej w wysokości 61 milionów dolarów. Miesiąc do miesiąca sprzedaż od konsumentów spoza stanu wzrosła w tym roku o 31% - to ukłon w stronę potęgi turystyki konopnej i potencjału dolara podatkowego. Firma badawcza BDSA oszacowała, że roczna sprzedaż marihuany w IL osiągnie 1,5 miliarda dolarów do 2024 roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku (pomimo niedoborów marihuany), dyspensaria w Illinois sprzedały produkty o wartości ponad 170 milionów dolarów.

Nie każdy stan uruchomił udany program MMJ (jeszcze)

Tak jak istnieje wiele historii sukcesu, są też programy, które się nie powiodły. Pomimo zamiaru legalizacji medycznej marihuany, wiele stanów stanęło w obliczu wewnętrznej opozycji prawnej. Napotkały również niecierpliwych przedsiębiorców z branży medycznej marihuany oraz duże korporacje, które chciały rozpocząć działalność.

Istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do "powolnego startu" sprzedaży i przychodów z medycznej marihuany. To, czy program jest skuteczny i chętnie przyjmowany przez wykwalifikowanych pacjentów, ma wiele wspólnego z rodzajem przepisów i ograniczeń nakładanych na pacjentów. Oraz firm zajmujących się medyczną marihuaną.

Niektóre z czynników, które utrudniały rozwój programów medycznej marihuany (skutkując niższymi wpływami z podatków) obejmują:

1. Niska zawartość THC to (ekonomiczny) efekt uboczny

Mandaty na niską THC. Stanom, które czynią z niskiej zawartości THC jedyny legalizowany produkt (często z limitem do 10% maksymalnego stężenia tetrahydrokannabinolu), nie udaje się zachęcić pacjentów do zapisywania się do programu. Wiele osób z umiarkowanymi lub ciężkimi przewlekłymi objawami czuje, że produkt o niskim poziomie THC jest nieskuteczny w łagodzeniu bólu i stanów zapalnych.

2. Opóźnienia w przyznawaniu licencji komercyjnych dla firm z branży konopi indyjskich

Opóźnienia w wydawaniu licencji na prowadzenie działalności. W niektórych stanach wystąpiły opóźnienia legislacyjne, które uniemożliwiły wydawanie licencji biznesowych dla kultywatorów. Korporacje zakupiły licencje, a w niektórych przypadkach musiały czekać rok lub dłużej, zanim otrzymały pozwolenie na sprzedaż produktów z medycznej marihuany.

Jednym z najbardziej restrykcyjnych stanów pod względem licencji komercyjnych jest Luizjana. Program medycznej marihuany jest regulowany przez Louisiana Department of Agriculture and Forestry, Louisiana Board of Pharmacy oraz Louisiana State Board of Medical Examiners. Spodziewaj się, że długoterminowa ekspansja dyspensariuszy będzie wolniejsza niż w innych stanach.

Floryda przyjęła wyjątkowe podejście. Liczba licencji komercyjnych wydawanych na Florydzie zależy od liczby pacjentów zarejestrowanych w programie MMJ. Office of Medical Marijuana Use (OMMU) na Florydzie egzekwowało limit licencji do momentu, gdy liczba pacjentów zapisanych do programu osiągnęła 100,000. Wtedy cztery kolejne pionowo zintegrowane licencje zostałyby wydane. Stan przekroczył 166 000 pacjentów do maja 2018 roku.

Nie był to więc problem. A licencje będą nadal wydawane dla dyspenserów, ponieważ spis zarejestrowanych pacjentów nadal rośnie, aby zapewnić dostępność. Kontrastuje to z ustawodawstwem licencyjnym przyjętym w Oklahomie przez OMMA (Oklahoma Medical Marijuana Authority). W lutym 2020 roku Oklahoma przekroczyła liczbę 2200 wydanych licencji.

3. Niewystarczająca liczba dyspenserów MMJ

Ograniczenie liczby dyspensariów. W niektórych stanach, takich jak Luizjana, posiadacze kart medycznych mieli tylko dwie opcje do wyboru przy zakupach detalicznych. A lokalizacje były niedostępne z głównych ośrodków miejskich. Czy jechałbyś sześć (6) godzin, aby odwiedzić dyspensarium? Pacjenci z problemami ekonomicznymi, transportowymi lub przeszkodami w poruszaniu się, w rezultacie nie zdecydowali się na udział w programie.

4. Dostęp do telemedycyny dla wniosków o kartę medyczną

Ograniczenie telemedycznych ocen stanu zdrowia. Każdy stanowy program medycznej marihuany wymaga kontroli lub oceny stanu zdrowia przez lekarza z certyfikatem. Jest to część procesu aplikacji, aby zostać zarejestrowanym pacjentem w ramach państwowego programu marihuany.

Jednak w niektórych stanach wymagane były szkolenia, a następnie specjalne licencje, które ograniczały liczbę lekarzy, którzy mogli przeprowadzać oceny. Bez telemedycyny wielu pacjentów czuje, że podróż do gabinetu lekarskiego jest niebezpieczna (lub niewygodna) z powodu obaw związanych z dystansem społecznym. Wiele stanów tymczasowo zalegalizowało telemedycynę (w czasie pandemii) lub uczyniło ją legalną dla wszystkich lekarzy, aby przeprowadzać oceny online. W rezultacie poprawił się dostęp do opieki zdrowotnej dla pacjentów.

5. Wysokie opodatkowanie marihuany i problemy z dostępnością dla przewlekle chorych pacjentów

Koszt medycznej marihuany i system podatkowy jest tematem gorących dyskusji. W stanach, w których zalegalizowano zarówno marihuanę do użytku dorosłego (rekreacyjną), jak i medyczną, obowiązują różne stawki podatkowe. Rekreacyjne zakupy detaliczne marihuany mogą być opodatkowane nawet 20% akcyzą i podatkiem od sprzedaży detalicznej.

Niektóre stany oferują posiadaczom kart medycznych zniżki. Stany takie jak New Jersey stopniowo wycofują się z opodatkowania medycznej marihuany, aby uczynić ją bardziej przystępną dla pacjentów. New Jersey zobowiązało się do osiągnięcia 0% podatku od medycznej marihuany w ciągu najbliższych 3-5 lat.

6. Niski wybór produktów medycznej marihuany

Różnorodność produktów z marihuany dostępnych w aptekach to kolejny problem. Jednym z najlepszych tego przykładów jest Arkansas. Ustawodawcy zalegalizowali medyczną marihuanę, jednak program marihuany był powolny w wydawaniu licencji. I gwarantował, że będzie ograniczał licencje dla dyspenserów.

Jednak dla organów regulacyjnych Arkansas stało się jasne, że nie ma wystarczającej liczby dyspensariuszy, aby zaspokoić potrzeby pacjentów. Wydali oni nowe licencje i zostali pozwani przez istniejących w stanie licencjonowanych producentów. W międzyczasie Arkansas stworzyło wzajemną umowę z Oklahomą, pozwalającą na trzydziestodniowe (30 dni) tymczasowe pozwolenie na używanie marihuany. Różnorodność szczepów i popularnych produktów, takich jak przekąski, była lepsza w Oklahomie. I wielu pacjentów w Arkansas skorzystało z tymczasowej umowy wzajemnej.

Obserwując rozwój programów medycznej marihuany w zalegalizowanych stanach, można zauważyć pewne niezbyt zaskakujące tendencje wzrostowe. Stany z telemedycyną zapisują więcej pacjentów. Stany, które mają wyższe limity THC dla medycznej marihuany, odnotowują wyższą sprzedaż. A stany, które nie mają wystarczającej liczby dogodnie zlokalizowanych punktów sprzedaży, nie odnotowują rekordowej sprzedaży. To ma sens praktyczny.

Czy legalizacja MMJ może zapewnić ożywienie gospodarcze dla stanów?

Ekonomiści już ostrzegają nas, że droga do wyjścia z pandemii Covid-19 będzie długa. Jak długa? Ostatni raport i prognozy Biura Budżetowego Kongresu (CBO) szacują, że Covid-19 skurczy gospodarkę USA o 7,9 biliona dolarów w ciągu następnych dziesięciu lat. Ale to była tylko statystyka utraty produkcji gospodarczej. Prawdziwa prognoza kosztów we wszystkich aspektach strat finansowych wynosiła 16 bilionów dolarów do roku 2030.

W tej chwili decydenci na wszystkich szczeblach stanowych i federalnych liczą się z liczbami. Teraz zdają sobie sprawę, że ekonomiczna "naprawa" nie będzie kwestią rozprowadzenia bezpiecznej i skutecznej szczepionki. Rozumieją teraz, że rosnące koszty opieki zdrowotnej, bezprecedensowe bezrobocie i szkody we wszystkich sektorach komercyjnych będą wymagały długiego czasu, aby się z nich otrząsnąć.

Przewiduje się, że w tym czasie spadną wpływy z podatków w sektorach komercyjnych. Przetrwanie sektora usług i małych przedsiębiorstw jest nadal niepewne. Oczekuje się, że konsumenci będą nadal ograniczać wydatki podczas pandemii. Oznacza to, że wpływy z podatku od sprzedaży ucierpią. O ile oczywiście nie jesteś stanem, który zalegalizował medyczną marihuanę. Albo zarówno marihuanę dla dorosłych (rekreacyjną), jak i medyczną.

W rzeczywistości, przychody z podatków w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku są przekonującym dowodem na to, że zalegalizowana sprzedaż marihuany może być tym, czego potrzebują stany, aby finansowo przetrwać Covid-19. I zapewnić dodatkowe fundusze na pomoc dla społeczności, programy zatrudnienia i przeciążone systemy opieki zdrowotnej.

Legalizacja medycznej marihuany (dla wszystkich stanów, które jeszcze tego nie zrobiły) może być jasnym, zielonym światełkiem na końcu tunelu.